woensdag 13 oktober 2010

Ding 9

Bloggen, RSS en Flickr zeiden me niet zo veel voordat ik met 23dingen begon.  Nu ik zelf een weblog heb aangemaakt, via Google reader met RSS het laatste nieuws bijhoud van de websites die ik regelmatig bezoek  en de mogelijkheden van Flickr heb ontdekt ben ik een stuk wijzer geworden. Privé zal ik niet zo snel een weblog aanmaken, maar RSS vind ik erg handig. Met RSS zouden klanten zich op de hoogte kunnen stellen van activiteiten van de bibliotheek zoals lezingen, maar ook welke nieuwe aanwinsten er zijn binnengekomen. Door meer  gebruik te maken van foto's op de bibliotheeksite wordt deze een stuk aantrekkelijker en bovendien kun je daarmee beter laten zien wat er speelt in de bibliotheek. Verder kunnen instructiefilmpjes over het gebruik van de catalogus of andere dingen waar klanten hulp bij kunnen gebruiken een toegevoegde waarde bieden. Maak een mooi reclamefilmpje over de voordelen van een lidmaatschap van de bibliotheek en zet dit op de site. Laat zien wat de bibliotheek nog meer te bieden heeft dan materialen die kunnen worden geleend. Kortom mogelijkheden te over. 

4 opmerkingen:

  1. dit is bijvoorbeeld zo'n mooi reclamefilmpje over een fantastische bibliotheekdienst!?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Instructiefilmpje zegt zeker meer dan schrifteljke uitleg en laten zien wat we doen als bibliotheek m.b.v foto's en filmpjes is zeker aan te bevelen, er zijn tenslotte genoeg deskundigen onder de collega's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede ideeën. Een instructiefilmpje zou zoveel meer bijdragen aan onze dienstverlening, bijv. over C-Wise: hoe doe je van huis uit het een en ander met die nieuwe catalogus. Het zou ons veel telefoontjes voor uitleg schelen, maar wat vooral belangrijk is: klanten die dreigen af te haken omdat ze er niet goed mee om kunnen gaan, houd je als bilbiotheek vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Kaldenbach: Van Kooten en de Bie blijven geweldig, maar die van Mr Bean over zijn bibliotheekbezoek blijft ook leuk, alleen moet je met het oog op je materialen niet teveel van dat soort klanten hebben.
    @ Biebfrog: nu moeten we het nog eens daadwerkelijk gaan doen.
    @ Elemental-granny: helemaal mee eens, laten we laten we ook onze bestaande klanten goed in het oog houden.

    BeantwoordenVerwijderen