dinsdag 19 oktober 2010

Ding 10 Delicous

Voor ding 10 heb ik een eigen Delicious account aangemaakt met mijn yahoo account. Vervolgens heb ik een aantal websites als favorieten toegevoegd. Dit ging allemaal heel eenvoudig. Eenmaal goed op dreef dacht ik ook wel even een aantal buttons toe te voegen, maar dat ging nog niet zo 1,2,3. Dit kwam voornamelijk doordat de door mij gekozen Firefox problemen gaf. Na het installeren werd mij gemeld, dat ik via file association software moest zoeken om het bestand te openen en zonodig te herstellen. Toen ik uiteindelijk software moest gaan downloaden heb ik dit afgebroken. Niet voor één gat te vangen, heb ik mij op Internet explorer buttons gestort. Einde van het liedje is dat ik verschillende buttons heb kunnen toevoegen. Waarom het mis ging met Firefox is me een raadsel, maar het belangrijkste is dat gelukt is wat ik van plan was. 
Hoe handig is Delicious? Door het toevoegen van tags kun je je favorieten met hetzelfde onderwerp makkelijk terugvinden. Websites binnen je eigen interessegebied zijn via de bookmarks van anderen makkelijk te achterhalen. Bovendien kan het ook handig zijn dat je overal je favorieten kan gebruiken. Mijn favorietenlijst van veelvuldig bezochte websites blijft echter redelijk binnen de perken. Het is tenslotte een favorietenlijst en hoeveel favorieten kun je hebben? Met de optie favorieten op mijn pc kan ik daarom prima uit de voeten.

2 opmerkingen:

  1. Is Delicious iets voor de bibliotheek? Volgens mij zou Delious bruikbaar zijn in het inlichtingenwerk, met name omdat je heel makkelijk via de tags op onderwerpen kan zoeken. Verder zou je bookmarks kunnen delen met leden met hetzelfde interessegebied. Dit laatste kan natuurlijk ook met collega's.

    BeantwoordenVerwijderen