dinsdag 12 oktober 2010

Ding 8

Aan ding 8 heb ik veel tijd besteed. Dit kwam met name door de vele generators die ik via Generator blog heb bezocht. Hier viel genoeg te ontdekken en voor je er erg in hebt, ben je zo een paar uur verder. Niet alles lukte en ik kwam niet echt iets tegen dat ik in mijn blogbericht wilde plaatsen. Op mijn zoektocht kwam ik ook een hoop tegen waarvan ik mij afvroeg wat daarvan het nut kan zijn, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Er zullen allicht anderen zijn die er wel brood in zien. Picnik en Fotoaanpassen.nl zijn gebruiksvriendelijke fotobewerkingsprogramma's. Wat ik met name prettig vind aan Fotoaanpassen is dat je gelijk aan de slag kan zonder inloggedoe. Via de blog van één van de mede23dingers werd ik geattendeerd op 'pimpjeprofiel'. Het leek mij leuk om een mooie slideshow te maken, maar alle foto's die ik hiervoor wilde gebruiken overstegen de maximale 400 kb. Uiteindelijk kwam ik via Flickrtoys bij Shape collage com terecht. Shape college biedt een prettig werkend fotobewerkingsprogramma dat waarschijnlijk voor professionals niet genoeg mogelijkheden biedt, maar deze goedwillende amateur heeft zich er een tijdje mee vermaakt. Het woord collage in de sitenaam geeft al aan dat het maken van collages één van de opties is. Er kan een keuze worden gemaakt uit een verscheidenheid aan collages in verschillende vormen. Ik heb er aantal uitgeprobeerd, maar uiteindelijk gekozen voor een eenvoudige vorm waarin ik foto's van een prachtig amfitheater in Plovdiv in Bulgarije heb geplaatst, gemaakt tijdens onze laatste vakantie. Op naar ding 9.

3 opmerkingen:

  1. Je hebt wel een mooie zoektocht gemaakt en bent veel tegengekomen. Uiteraard is het persoonlijk wat je wel/niet wilt gebruiken. Als je wilt kun je er zeeën van tijd aan besteden. Uiteindelijk is jouw collage goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's wel erg veel tijd, maar fijn voor de andere loggers, want zo leren wij weer iets van wat jij allemaal tegen bent gekomen. Interessant

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb mezelf nog wel zo voorgenomen mijn tijd een beetje in de gaten te houden, maar voor je er erg in hebt ben je uren verder. Maar ondertussen leer je wel een hoop.

    BeantwoordenVerwijderen