vrijdag 29 oktober 2010

Ding 13 Online kantoortoepassingen

Voor ding 13 'online kantoortoepassingen' in de weer geweest met Google docs. Wat een ontdekking! Een Google account had ik een aantal dingen terug al aangemaakt, dus kon ik direct aan de slag. Na het aanmaken van een aantal testdocumenten, heb ik me rot lopen zoeken om deze op te slaan. Bleek uiteindelijk dat dit al automatisch was gebeurd. Ook heb ik een document vanaf  'mijn documenten' geïmporteerd. Wat een gebruiksgemak en wat een voordelen biedt Google docs. Mijn zoon bleek nog nooit gehoord te hebben van Google docs. Voor zijn gezamenlijk profielwerkstuk was Google docs een uitkomst geweest, met name voor het aanbrengen van wijzigingen en aanvullingen. Ook voor mijn vrouw, bezig met het schrijven van een boek, kan Google docs voordelen bieden. Ik denk hierbij alleen al aan het samen delen met degene die haar werk van commentaar voorziet. Voor mezelf lijkt het mij handig om via Google docs in alle locaties van Kennemerwaard in mijn documenten te kunnen werken, iets wat nu niet mogelijk is en soms erg onhandig. Met Google docs ook geen gedoe meer met usb-sticks, ook ideaal voor onze klanten. Google docs zou ook kunnen worden ingezet om onze klanten te betrekken bij de komende bezuinigingen. Stel vanuit de bibliotheek een document op in Google docs en deel dit met klanten en laat deze vervolgens meedenken hoe we de bezuinigingen zo goed mogelijk het hoofd kunnen bieden. Maar hoeveel klanten zullen er bekend zijn met Google docs? Misschien ligt hier wel een schone taak om Google docs meer onder de aandacht te brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten