zaterdag 2 oktober 2010

ding 6 en 7

Hieronder is een foto afgebeeld van Ian Gillan, de zanger van mijn favoriete band Deep Purple. De foto heb ik in Flickr opgezocht en in mijn bericht geplaatst. Ik wilde de foto nog iets vergroten, maar met de vergrootopties werd de foto alleen maar onscherper. 
Flicker was nieuw voor mij. Ik had er wel van gehoord, maar de site nog nooit bekeken. Ondanks dat ik nog geen eigen foto's in Flickr heb geplaatst, heb ik wel al vele mogelijkheden van Flickr kunnen ontdekken. Ik ga hier dan ook zeker gebruik van maken. Wat dat betreft was dit een eerste kennismaking die zeker een vervolg zal krijgen. Findr is erg handig om foto's over een bepaald onderwerp te vinden en via Google maps met streetview ben ik even terug gegaan naar de straat en het huis waar ik ben geboren. Flickr color picker is leuk om collages te maken van foto's in dezelfde kleur. Maar ik vraag me af of je dat zoveel zal gebruiken. 
Een vraag: moeten foto's in jpg-formaat of één van de andere opgegeven formaten in mijn computer zijn opgeslagen voordat deze in Flickr geplaatst kunnnen worden? Het lukte niet om naar 'mijn afbeeldingen' te gaan en vervolgens daaruit mijn foto's, die niet in jpg-formaat zijn opgeslagen, in Flickr te plaatsen.
Overigens vond ik het wel een gedoe om weer een account aan te maken. Jammer dat het niet mogelijk is om via de gmail in te loggen.
Deep Purple by www.inventory-photo.co.uk

5 opmerkingen:

  1. Hoi Buurman,

    Leuk dat je zo aan het speuren ben, al die foto's staan er uiteraard juist om bekeken te worden. Welke bestandsindeling hebben jouw eigen foto's dan? Misschien heb je hier iets aan: http://www.flickr.com/help/photos/#18

    Groeten, Joris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Probeer ook eens Picasa van Google. Was ik ook wel blij mee: want ik kon meer foto's uploaden (bij Flickr moest ik gaan betalen) en alle Google-apps zitten aan elkaar gekoppeld. Voor FLickr had ik weer een yahoo-account nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt gelijk dat je niet met alle opties van Flickr veel zult doen, maar het meeste is goed bruikbaar. Ben benieuwd of je de suggestie van Angel geprobeerd hebt en of dat het gewenste resultaat had?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik was weer eens te ongeduldig. Ik had wel een yahoo-account aangemaakt, maar deze niet bevestigd. Gelukkig was er een angel die mij daarop attendeerde.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eens met dat gedoe van weer een account maken. Wat dat betreft is Picasa inderdaad prettig. En wat Ian Gillan betreft: zette laatst weer Made in Japan op - blijvende rillingen (gaat niet meer over), wat een strot, met name bij de gitaarimitaties: "anything!".

    BeantwoordenVerwijderen