dinsdag 26 oktober 2010

Ding 12 Twitter

Wie had ooit gedacht dat ik nog eens een Twitteraccount aan zou maken? Ik niet, maar zo zie je maar weer waar je toe wordt aangezet door 23dingen. Het grappige was dat ik na het aanmaken van mijn account direct al een mij onbekende volger had. Deze volger was 'looking for cool people in the neighborhood'. Nu  ben ik best wel cool, maar of ik in de neighborhood woon durf ik te betwijfelen :). Ik heb dus maar niet gereageerd, maar apart is het wel dat, terwijl ik nog geen tweet had verzonden, er zich wel al een volger had gemeld. Via find people - music heb ik mij aangemeld als volger van David Gray, een geweldige singer/songwriter. Luister maar eens naar de cd's 'Life in slow motion', 'Draw the line' of 'White ladder'. Ook heb ik de blog 'Raven142' van Erica toegevoegd en gelijk een antwoord op een tweet geplaatst. Of ik zelf ook zal gaan twitteren betwijfel ik, maar voor de bibliotheek zie ik wel mogelijkheden. Twitter kan een  manier zijn om contact met onze klanten te houden, klanten op de hoogte te houden van activiteiten, om aanwinstenlijsten op te publiceren etc. Maar aan de andere kant hebben we daar ook onze bibliotheeksite voor en daar is toch ook niets mis mee?

2 opmerkingen:

  1. Dat twitteren is voor de meeste onder ons een lastig punt. Zelf deel ik ook niet wat ik aan het doen ben of wat er allemaal gebeurt. Privé is toch privé. En dat moet zo blijven, maar zakelijk kan het dienst doen. Of denk jij daar anders over? Vaak wordt er een drempel opgeworpen. Maar toch is het een machtig middel, althans dat kan het zijn. Afgelopen week was de tweet van Youp van het Hek een killing action voor een telefoonaanbieder. Stel je eens voor dat er zo over KW getweet zou worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @elemental-granny
    Zakelijk kan het zeker dienst doen, je kunt dan direct contact onderhouden met je klanten en op de hoogte houden van allerlei activiteiten. Dat kan een goede toevoeging zijn. De tweet van Youp is mij niet bekend, maar zoals ik uit jouw woorden begrijp, blijkt wel hoeveel invloed twitteren kan uitoefenen.

    BeantwoordenVerwijderen