dinsdag 23 november 2010

Ding 19 Sociale netwerken en wat er in te doen is

Ik moet bekennen dat ik niet zoveel met sociale netwerken zoals Hyves, Facebook etc. heb. Contacten onderhoud ik wel door af te spreken, via de telefoon en via de mail. Hier heb ik het al druk genoeg mee en als ik dan ook nog eens contacten moet gaan onderhouden via een sociaal netwerk mag ik wel minder gaan werken. Dan te bedenken dat ik niet eens fulltime werk en nu al vaak tijd tekort kom. Eerlijk gezegd heb ik ook nooit het gevoel gehad iets te missen zonder een sociaal netwerk op het web.

Mijn vrouw heeft zich nog niet zo lang geleden aangemeld bij Facebook. Sindsdien heb ik al meerdere herinneringen in mijn inbox ontvangen om haar vriend te worden. En ik maar denken dat ik dat dat al ruim 28 jaar ben. Maar goed, ondanks mijn bovengenoemde bezwaren, heb ik mij voor de zekerheid toch maar bij Facebook aangemeld, een profiel aangemaakt en jawel, een aantal vrienden toegevoegd. Nu maar hopen dat zij op mijn uitnodiging ingaan, anders ben ik weer een illusie armer. En dan maar kijken wat er van komt. Zal ik het dan toch stiekem leuk gaan vinden?

Ik kan mij overigens wel voorstellen dat mensen die hetzelfde interessegebied hebben via een sociaal netwerk contact onderhouden.
Zie ik ook mogelijkheden voor onze bibliotheek? Zoals ik bij andere dingen wel mogelijkheden zag, zie ik er bij dit ding eigenlijk niet zoveel. Zullen onze klanten hier nu echt op zitten te wachten? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Wordt er wel eens gebruik gemaakt van Hyves via onze website?
Wat ik kan bedenken is dat een sociaal netwerk een manier kan zijn om contacten met klanten te onderhouden, klanten op de hoogte te stellen van allerlei wetenswaardigheden of inzetten voor een klantenpanel, zoals ik in een blogbericht las. Maar hebben we hiervoor niet al andere en betere mogelijkheden ontdekt in vorige dingen?

1 opmerking:

  1. Ik merk dat jij nog een grens over moet, voor je het belang van social media in de vorm van Hyves en Facebook inziet. De opmerking over het al 28 jaar 'vriend zijn van' laat toch duidelijk zien dat het in het echte leven anders gaat dan op het web. Maar toch. Met name jongeren zijn veel op F en H te vinden. Dus misschien goed als KW een poging doet?

    BeantwoordenVerwijderen