vrijdag 5 november 2010

Ding 15 Ontdek je plekje, ontdek Google maps en Street view

Dit is voor mij weer zo'n ding waar ik uren zoet mee ben geweest. Google maps en Street view had ik al  voor 23dingen ontdekt. Met name Street view vind ik geweldig. Voor ding 15 heb ik via Street view mijn geboortehuis in Amsterdam weer eens opgezocht en van daaruit ben ik door de buurt gezworven waar ik ben opgegroeid. De smaak te pakken, ben ik ook nog naar mijn favoriete stad Londen geweest. Zo maak je hele reizen achter je pc en is Street view ook goed te gebruiken om alvast op ontdekkingstocht te gaan naar plekken waarnaar je op vakantie gaat. Voorwaarde is natuurlijk wel dat deze plekken zijn gefotografeerd.
Van Google maps zou direct een link op de site van Kennemerwaard gemaakt moeten worden bij onze adresinformatie zoals uit het voorbeeld van bibliotheek Maasland. Via Google maps heb ik ook een aantal video's van YouTube bekeken, onder andere een rondleiding door een theater. Dit lijkt mij ook wel iets voor Kennemerwaard, een rondleiding voorzien van commentaar door onze locaties. Als we dan toch bezig zijn, laten we dan ook maar een eigen Google map maken, waarop al onze locaties staan vermeld met openingstijden etc. zoals in het overzicht van openbare bibliotheken in Vlaanderen is te zien.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Ajeto,
    Je schrijft leuk en je hebt ook veel te vertellen over je ontdekkingstocht.
    Mijn complimenten.
    Eén kritische opmerking zou ik wel willen plaatsen.
    Je tekst komt over als één blok. Maak er eens kleinere stukjes van.
    Dat leest een stuk makkelijker. Veel succes nog met de volgende opdrachten. Ik blijf je volgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ajeto, dat is weer een mooi stuk met suggesties waar ik mee in kan stemmen. Iets voor jou om dit op te pakken na de cursus?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Angelonmychest, @ Stekelroosje en @ elemental-granny: bedankt voor jullie reacties, altijd weer leuk om te lezen. Stekelroosje, goed dat je me hierop attendeert, je hebt helemaal gelijk, ik heb hier helemaal niet op gelet. Dit zal ik voortaan gaan doen. Elemental-granny, op jouw vraag of ik dit na de cursus op zou willen pakken, kan ik alleen maar enthousiast ja antwoorden. Hierover hebben Puntoren en Ik al via onze blogs over van gedachten gewisseld. Er moet iets gedaan worden met de verschillende suggesties die door de cursisten op hun weblogs zijn en nog worden geplaatst. Ook tijdens de tussentijdse bijeenkomst van 23dingen is dit ter sprake gekomen. We komen hier zeker nog op terug.

    BeantwoordenVerwijderen